Sündmused
Järjest rohkem arutatakse selle üle, kuidas peaks mahetoidutööstus
tulevikus arenema - kas toodete müügiks kasutada tootjate kaubamärke või
kaupluste omamärgitooteid? Mahetööstus on valdavalt olnud üles ehitatud tootjate
kaubamärkidele, kuid suurte kaubanduskettide omamärgitooted on järjest rohkem
võimu võtmas. Hiljutine uuring Suurbritannias näitas, et kaubanduskettide omamärgitoodete
müüginumbrite kasv on võrreldes muude mahetoodetega praegu turul suurim.
Kaubandusettevõtted on omamärgitoodetega olnud edukad, sest
need on võimaldanud mahetooteid müüa konkurentsivõimeliste hindadega.
Mahetoodete hind on ostuotsuse tegemisel kasvava tarbija hinnatundlikkuse tõttu
muutunud järjest olulisemaks. Mõnel juhul on mahetooted tavatoodetest isegi
odavamad. Näiteks Suurbritannias müüakse Lidli mahejogurteid hinnaga 0,40
€/150g, sarnast tavajogurtit müüakse aga juhtivas UK supermarketis hinnaga 0,58
€/150g.
Mahetoodete kaupluste omamärgitooted on kõige edukamad
Saksamaal, kus neid on kasutusele võtnud nii säästukauplused, ravimipoed,
supermarketid kui ka mahepoed. Enamikes tootegruppides müüvad kaupluste omad mahetooted
paremini kui tootja kaubamärgiga mahetoit. Seetõttu on osad tootja kaubamärgiga
mahetooted kaotanud turul oma tähtsust ning neil on tulnud end uuesti suunata
erikauplustele.
Organic Monitor´i artikli "The Future of Organic
Products: Brands or Retailer
Private Labels?" põhjal